Com podem crear aquest sentiment? ----> Dinàmiques de cohesió.
DINÀMIQUES DE COHESIÓ. Veurem un recull de les dinàmiques que hem parlat a classe:
La Pilota:
Es tracta d’un joc en
el qual els estudiants aprenen el nom dels seus companys.
Un estudiant es
col·loca dins del cercle amb una pilota. En veu alta diu el seu nom i a
continuació el d’un company de classe, al qual li haurà de passar la pilota i
seure al terra. Si no sap el nom, la resta no el pot ajudar i ha d’anar dient
noms fins que ho endevini. Aquesta operació es repeteix fins que tothom quedi
assegut al terra.
El mestre pot anar
controlant el temps que es tarda en realitzar l’activitat.
Entrevista:
Cada estudiant té un
número el qual es treu a l’atzar de dins una bossa, de dos en dos de tal manera
que la classe queda repartida per parelles.
Els alumnes han de
respondre un qüestionari el qual fa referència a les seves habilitats,
aptituds..., el qual s’ha realitzat anteriorment de forma conjunta
Al final cada alumne
ha d’escriure amb una frase resumint les característiques bàsiques del seu
soci. S’ha de comunicar mútuament i pot ser corregida si és el cas.
Aquesta frase es pot
donar a conèixer al grup.
La maleta:
És una activitat per
conèixer les habilitats i interessos dels alumnes.
Cada alumne ha de
portar una maleta, en la qual hi hagin objectes que donin a conèixer els seus
interessos i gustos personals que hauran de mostrar a la resta dels seus
companys.
El blanc i la diana:
Els estudiants estan
dividits en grup base.
En una cartolina gran
es dibuixen una sèrie de cercles concèntrics en tants aspectes de la vida
personal i la manera de ser dels alumnes es vulguin donar a conèixer .
A cada cercle i en
les diferents parts cada alumne hi va escrivint els aspectes plantejats.
Al final els alumnes
han de buscar els aspectes que tenen en comú i posar un nom a l’equip.
Cercle d’amics:
Els alumnes estan
distribuïts en grups base. Cada estudiant té un full amb tres cercles
dibuixats.
Al cercle central hi
escriuen el nom dels seus millors amics. Al centre exterior el nom de les
persones o amics amb les quals s’hi relacionen menys. Finalment al cercle
intermig hi posen el nom de les persones amb les quals hi tenen una bona
relació.
Seguidament es
comenten els resultats dels seus “cercles” i entren en una reflexió.
La teranyina:
Serveix per fer-nos
preguntes uns als altres i conèixer-nos un poc millor. També es pot emprar per
parlar sobre el que estaiem aprenent. La mestra participa com una més. Hi pot
haver dos alumnes que observin i/o prenguin notes. Cada nen tira un cabdell de
llana i ha de dir un qualitat que li agradi de la persona a qui li tira. També
es pot realitzar que cada un digui coses que li agraden per conèixer-nos
millor.
No hay comentarios:
Publicar un comentario