lunes, 9 de mayo de 2016

SENTIMENT DE GRUP = INCLUSIÓ DE TOTS

Un aspecte molt important quan parlem d'inclusió és el sentiment de grup. La inclusió es defineix com la integració de tots els membres d'un grup com iguals amb les mateixes oportunitats. Per tant, crec que si un grup té aquest sentiment i tots aporten les seves potencialitats, estem parlant d'inclusió.

Com podem crear aquest sentiment? ----Dinàmiques de cohesió.

DINÀMIQUES DE COHESIÓ. Veurem un recull de les dinàmiques que hem parlat a classe:

La Pilota:

Es tracta d’un joc en el qual els estudiants aprenen el nom dels seus companys.
Un estudiant es col·loca dins del cercle amb una pilota. En veu alta diu el seu nom i a continuació el d’un company de classe, al qual li haurà de passar la pilota i seure al terra. Si no sap el nom, la resta no el pot ajudar i ha d’anar dient noms fins que ho endevini. Aquesta operació es repeteix fins que tothom quedi assegut al terra.

El mestre pot anar controlant el temps que es tarda en realitzar l’activitat.



Entrevista:

Cada estudiant té un número el qual es treu a l’atzar de dins una bossa, de dos en dos de tal manera que la classe queda repartida per parelles.
Els alumnes han de respondre un qüestionari el qual fa referència a les seves habilitats, aptituds..., el qual s’ha realitzat anteriorment de forma conjunta
Al final cada alumne ha d’escriure amb una frase resumint les característiques bàsiques del seu soci. S’ha de comunicar mútuament i pot ser corregida si és el cas.
Aquesta frase es pot donar a conèixer al grup.




La maleta:

És una activitat per conèixer les habilitats i interessos dels alumnes.
Cada alumne ha de portar una maleta, en la qual hi hagin objectes que donin a conèixer els seus interessos i gustos personals que hauran de mostrar a la resta dels seus companys.



El blanc i la diana:

Els estudiants estan dividits en grup base.
En una cartolina gran es dibuixen una sèrie de cercles concèntrics en tants aspectes de la vida personal i la manera de ser dels alumnes es vulguin donar a conèixer .
A cada cercle i en les diferents parts cada alumne hi va escrivint els aspectes plantejats.
Al final els alumnes han de buscar els aspectes que tenen en comú i posar un nom a l’equip.


Cercle d’amics:

Els alumnes estan distribuïts en grups base. Cada estudiant té un full amb tres cercles dibuixats.
Al cercle central hi escriuen el nom dels seus millors amics. Al centre exterior el nom de les persones o amics amb les quals s’hi relacionen menys. Finalment al cercle intermig hi posen el nom de les persones amb les quals hi tenen una bona relació.
Seguidament es comenten els resultats dels seus “cercles” i entren en una reflexió.


La teranyina:

Serveix per fer-nos preguntes uns als altres i conèixer-nos un poc millor. També es pot emprar per parlar sobre el que estaiem aprenent. La mestra participa com una més. Hi pot haver dos alumnes que observin i/o prenguin notes. Cada nen tira un cabdell de llana i ha de dir un qualitat que li agradi de la persona a qui li tira. També es pot realitzar que cada un digui coses que li agraden per conèixer-nos millor. 






No hay comentarios:

Publicar un comentario