sábado, 7 de mayo de 2016

"ETIQUETES"/ CLASSIFICACIÓ SEGONS LA LLEI, DELS ALUMNES AMB NECESSITATS EDUCATIVES

Crec que la llei educativa tendeix a etiquetar als alumnes segons les seves dificultats sense tenir en compte les seves potencialitats. Està clar que és important conèixer les dificultats que presenta un nin, però no hem de centrar lel nostre suport unicament a donar respostes a elles.

A classe em observat les diferents nomenclatures  que haurem de conèixer i fer servir el dia que siguem mestres de suport. 

Aquestes són les classificacions:

NEE (“Necessitats educatives especials”):
– RM: Retard Maduratiu (nins que tenen un desenvolupament maduratiu lleugerament
que la majoria dels infants). Aquest no està motivat per cap trastorn específic.
– TEA: Trastorn Espectre Autista.
– TEG: Trastorn Emocional Greu.
– TGC: Trastorn Greu de Conducta.
– Discapacitat psíquica, def. Sensoral, visual, motor, auditiu.

DEA (“Dificultats específiques d'aprenentatge):

– TGL: Trastorn Greu del Llenguatge.
– TDA (H): Trastorn Dèficit d'Atenció (Hiperactivitat).
– TA: Trastorn d'Aprenentatge (dislèxia, discalcúlia).

AC (“Altes capacitats”):NO vol dir infants amb talent acadèmic. Condicions a tenir en compte a l'hora de diagnosticar:

1. Alt rendiment acadèmic.
2. Alta implicació en la tasca.
3. Alt nivell de creativitat.

CP (“Condicions familiars, salut i personals”):
Hi ha d'haver un desfasament curricular de 2 cursos o més.

IT (“Incorporació tardana):

Com a màxim dos cursos acadèmics per a poder accedir al coneixement de les dues llengües i, per tant, no tenen per què tenir una adaptació significativa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario