miércoles, 25 de mayo de 2016

LA MEVA EXPERIÈNCIA AMB UN ALUMNE AMB TC I UN ALUMNE AMB TEL I TDA

Primer de tot començaré fent una descripció dels alumnes i posteriorment parlaré de les activitats que vaig dur a terme amb ells.

El nen que presenta problemes emocional i de conducta, és un dels que més he aprés.  Aquest nen a nivell cognitiu no presenta cap dificultat, però té molts problemes emocionals i de conducta, que dificulten l'assoliment dels continguts i objectius curriculars. Te canvis d’humor molt severs i sobtats. La meva tutora i jo pensem fermament que es deuen a la situació familiar. Aquest nen a segon de primària ja venia i s’anava sol  de l’escola. També havia de preparar el menjar i demés afers domèstics... No es tenen indicis concloents, però es pensa que la mare es dedica a la prostitució de carrer i el nen es fruit d’un embaràs no desitjat. Per aquest motiu, creiem que  rep rebuig per part de la mare. El seu pare  té una ordre de allunyament per maltractament cap a la dona. Actualment es troba a Londres.  Com podem veure, aquest nen té una situació familiar molt greu i desestructurada.
Al principi de la meva arribada al centre, l’alumne em rebutjava i em faltava el respecte. Tot això es deu a que té repulsió cap a la figura masculina, segurament a causa de la seva experiència amb els seu pare. A causa de que em vaig adonar que a casa seva només menjava un cop al dia (no berenava  a casa i pocs pics portava berenar a l’escola), vaig decidir portar un entrepà de més per donar-li a ell. També va haver un seguit de problemes de pati, i com el centre tenia una etiqueta negativa cap a ell, jo l’escoltava. Havia cops que el nen tenia la raó i jo em posava del seu costat. D’aquesta manera el nen va deixar de tenir rebuig cap a mi i varem començar a tenir una relació més propera. Així doncs, a la part final de les practiques la situació va millorar moltíssim i resultava molt més senzill treballar amb ell.  

El darrer cas, del que parlaré, és el del nen que posseeix majors dificultats. És amb el nen que més he treballat i he intervingut, juntament amb el cas anterior. Està en procés de diagnòstic de TDAH, té un nivell d’autonomia quasi nul(per condicions familiars), està diagnosticat amb un trastorn pragmàtic del llenguatge i té problemes a l’hora de relacionar-se amb els demés.
La meva tutora quan va conèixer que estava fent la menció de suport, em va demanar ajuda i si podria intervenir amb ell. 


La meva intervenció: 
  

Primer de tot he de dir que vaig començar en un nivell d'inclusió quasi nul (intervenia directament només amb el nen amb dificultats) i a poc a poc la meva tutora em va permetre desenvolupar un rol més inclusiu on preparavem activitats per a tots. Ara explicaré l'exemple.


Per treballar la integració, em va ajudar molt treballar amb l’alumne que tenia trastorns emocionals. L’altre alumne, tenia un rol dominant dins el grup i mitjançant el seu gust per la música els varem ajuntar dins un grup cooperatiu. Un dia, vaig posar una cançó de blues a la pissarra digital, per treballar el ritme i la rima i els hi va encantar. Així que em va venir la idea de fer una cançó i com s’apropava el Nadal, fer un blues de Nadal. Ells es varen motivar de seguida, així que el dia següent vaig portar la meva harmònica i jo els hi anava fent el ritme mentre ells, per grups pensaven la lletra de la cançó. Cada grup s’encarregaria de fer una lletra i després, mitjançant votació estriaríem quina lletra faríem. D’aquesta manera estàvem treballant els continguts curriculars d’una manera oberta i divertida per ells. Estava segur que el grup on es trobaven els dos alumnes amb necessitats seria el que guanyaria, perquè l'alumne que presentava majors dificultats, ens va sorprendre a tots i va agafar el lideratge i va realitzar la millor lletra. Els companys, li varen atorgar el mèrit i va ser molt bonic veure com tota la classe l'ovacionava. Definitivament es va integrar dins el grup. He de dir que ens va quedar una cançó molt original i divertida, així que,  varem anar a l’aula de l’altre tercer i els hi varem cantar. Els va encantar, i veure la seva mirada, crec que ha estat la experiència més maca de les pràctiques. Vist el resultat, la meva tutora va demanar permís al director per poder tocar-la el dia de Nadal i així ho varem fer. 

Aquí  deix el vídeo (minut: 2:15):




No hay comentarios:

Publicar un comentario