Com a futurs mestres de suport, haurem de saber el procediment que hem de seguir, quan ens trobem davant un cas de possibles dificultats d'aprenentatge.
A classe hem pogut observar les diferents fases i funcions de tot l'equip docent.
Primer, veurem les passes que hem de seguir i tot seguit veurem la funció de cada un dels membres de l'equip docent.
FASES A SEGUIR EN LA DETECCIÓ DE DIFICULTATS D'APRENENTATGE
1. Detecció de necessitats per part de l’equip
educatiu.
2. Elaboració
de la demanda d’intervenció de l’equip de suport.
3. Entrevista amb la família i signatura de
conformitat per part dels tutors legals.
4. Recepció de la demanda a l’equip de suport.
Primera valoració i anàlisi.
5. Recepció de la demanda per part del
professional corresponent EOEP, Equip d'Orientació Educativa i Psicopedagògica.
6. Intervenció: avaluació psicopedagògica, de
llenguatge o valoració sociocomunitària. Informar la família del seguiment de
la demanda. La família serà informada quan el nin surti de l’aula
7. Retorn
de la informació a l’equip de suport i al tutor. Hauran d'elaborar l'informe d’intervenció. Pautes
d’intervenció psicopedagògica.
8. Retorn de la informació a la família i
orientacions per treballar a casa. Signatura del dictamen, si s’escau.
EQUIP DOCENT IMPLICAT I FUNCIONS
Tutor: Elaboració de la demanda d’intervenció de l’equip de suport.
Equip de suport
Recepció de la demanda, primera valoració i anàlisi. Emplenament de l’apartat
d’intervenció de l’equip de suport. Custòdia dels documents i arxiu. Actualització llistat d’alumnes amb necessitat de suport. Informació periòdica i
continuada al tutor i a l’equip educatiu del procés d’intervenció.
Mestra
d’audició i llenguatge Recepció de la demanda en cas
d’avaluació del llenguatge. Realització de l’informe d’intervenció.
PTSC Recepció de la demanda en cas de petició d’avaluació sociocomunitària. Realització de l’informe d’intervenció. Introduir les dades al GESTIB
Direcció Convocar les
famílies segons el model de visita concertada. Actualitzar periòdicament el
llistat d’alumnes amb necessitat de suport. Introduir les dades al GESTIB
Orientadora Recepció
de totes les demandes i coordinació de les actuacions. Informació i orientacions
a família i professorat implicat. Custòdia de documents i elaboració de
l’informe psicopedagògic i/o informe d’intervenció i el dictamen
d’escolarització, si s’escau. Introduir les dades al GESTIB
No hay comentarios:
Publicar un comentario