domingo, 8 de mayo de 2016

EXEMPLE D'ACTIVITAT I AVALUACIÓ

- A les poques setmanes de començar les pràctiques II, vaig plantejar a les  tutores dels 2 tercers efectuar una proposta per a complementar el temari de Ciències Experimentals. La idea consistia en la realització d'un conjunt d'experiments que duríem a terme tots els dimecres de 10'00 h a 11'30h, tot i que hem acabat utilitzant més hores per tal que els dos grups poguessin veure els experiments. La seqüència didàctica que seguírem per a dur a terme aquesta proposta de la forma més adient fou la següent:



 
· Introducció al tema i explicació del procediment a seguir.

Durant la primera sessió visualitzàrem un vídeo amb la finalitat de veure les passes del mètode científic, les quals tindríem en compte a tots els que duríem a terme.
Aquestes fases són les següents:
 
1. Ens fem la pregunta.
2. Formulem una hipòtesi.
3. Realitzem l'experiment (comprovem si la nostra hipòtesi inicial és falsa o vertadera).
4. Treure unes conclusions.        
5.  En             cas d'haver-nos equivocat en la nostra hipòtesi, reformular una nova      hipòtesi.

· Desenvolupament dels experiments.

Durant les     sessions posteriors, començàrem a dur a terme els nostres experiments organitzats cronològicament i seguint el temari de classe.
 
1ª sessió: “L'aire ocupa espai?”; “L'aire pesa?”.

Per aquesta sessió, vàrem realitzar un experiment amb una balança, una pilota inflada i una altre desinflada. Així podien comprovar com l’aire si que pesava.
 
2n sessió: “L'aire fa força?”.

Aquí vàrem utilitzar 3 experiments. Un era amb una botella i un globus. La botella tenia un forat i quan inflàvem el globus dins de la botella, després tapàvem el forat, el globus no es desinflava sense haver de fer un nus. Això es deu a la pressió atmosfèrica.  L’altre omplíem una botella d’aigua i fèiem 2 forats a la mateixa altura. Si tapàvem la botella, l’aigua no sortia per la mateixa causa que abans. Per últim, omplíem un tassó d’aigua fins a dalt i col·locàvem una tapa de cd a sobre sense que es formes cap bombolla d’aigua. Quan giràvem el tassó no queia la tapa per la pressió atmosfèrica.

3ª sessió: “Podem trobar l'aigua en diferents formes (estats)?”

Varem fer un experiment amb un fogonet, una olla i gel. Posarem l’olla al fogo i ficarem un gel, per veure que passava i així varem veure els estats de l’aigua com també els canvis d’estat.
 



4rt sessió: “Podem crear energia a partir de l'aigua?”

Construírem un molinet hidràulic que anava connectat a un motoret, que encenia una bombeta. El motoret no va funcionar així que vaig tenir que fer una modificació amb una pila i un endoll ocult perquè quan tiréssim l’aigua i el molí rodés, s’encengués.


AVALUACIÓ

Per avaluar el procés:

Cada alumne va elaborar un Diari Científic:





I nosaltres l'avaluavem amb aquesta rúbrica:

Criteris d’Avaluació
Incorrecte


Correcte

Bo

Excel·lent

Apareix tota la informació.






Ha sintetitzat de forma correcta la informació.






Presentació.






TOTAL%



Per avaluar el que havien après: 


Durant la darrera sessió vàrem realitzar una conclusió final del conjunt dels experiments duts a terme durant aquest període de temps. A través d'un full d'autoavaluació, vàrem poder conèixer el grau d'implicació, així com també la seva opinió envers aquest tipus de d'activitat. Les preguntes que   incloïa són:

-Has   après coses que no sabies amb els experiments? Quines?

-Creus que has participat a totes les sessions?           

-T'ha   agradat aquest tipus d'activitat? Per què?
 

-Voldries tornar a fer alguna cosa semblant? Canviaries qualque cosa?

No hay comentarios:

Publicar un comentario