sábado, 7 de mayo de 2016

LLEI I NORMATIVA

LLEI I NORMATIVA

He afegit un recull sobre la normativa que regula l'atenció a la diversitat. He adjuntat els principals articles i lleis que són importants segons el meu criteri.

Aquí tenim els articles del Decret 32/2014, de 18 de juliol, pel qual s’estableix el currículum de l’educació primària a les Illes Balears  que  regula l’alumnat amb necessitats educatives especials:

Article 17
Atenció a la diversitat
1. Tots els alumnes, amb independència de les especificitats individuals o de caràcter social, tenen dret a una educació adequada a les seves necessitats i característiques.
2. L’atenció a la diversitat fa referència a les decisions organitzatives, metodològiques i curriculars que caracteritzen una pràctica educativa orientada a afavorir el progrés educatiu, personal i social de tots i cada un dels alumnes.
3. El pla d’atenció a la diversitat és el marc en què es recullen les actuacions que el centre educatiu preveu per ajustar l’atenció educativa a les característiques i necessitats de tots els alumnes. Per tant, ha de fer referència tant a actuacions generals com a mesures específiques de suport, tot respectant els principis d’equitat, igualtat d’oportunitats i inclusió educativa.
Article 18
Alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu
1. D’acord amb el que indiquen els articles 71 a 79 bis de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, els alumnes que requereixin una atenció educativa diferent de l’ordinària —perquè presenten necessitats educatives especials, per dificultats específiques d’aprenentatge, per trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat, per altes capacitats intel·lectuals, per haver-se incorporat tard al sistema educatiu o per condicions personals o d’història escolar—, perquè puguin assolir el màxim desenvolupament possible de les seves capacitats personals i, en tot cas, els objectius establerts amb caràcter general per a tots els alumnes, han de rebre un suport educatiu específic i establir, si cal, les mesures curriculars i organitzatives oportunes que assegurin un progrés adequat. L’adopció de mesures de suport s’ha de dur a terme en qualsevol moment del curs quan es detectin les necessitats educatives dels alumnes.
2. La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats ha d’adoptar les mesures necessàries per detectar els alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu de la forma més primerenca possible. La identificació i la valoració dels alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu s’ha de dur a terme mitjançant professionals amb la qualificació adient adscrits als serveis d’orientació.
3. La Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha d’escolaritzar els alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu que s’incorporen al sistema educatiu fent una distribució equilibrada d’alumnes i de recursos entre els centres sostinguts amb fons públics de cada zona.
4. L’escolarització dels alumnes que presenten necessitats específiques de suport educatiu s’ha de regir pels principis de normalització i inclusió i ha d’assegurar la no-discriminació i la igualtat efectiva en l’accés i la permanència en el sistema educatiu.
5. S’han d’establir les mesures més adequades perquè les condicions en què es duguin a terme les avaluacions s’adaptin a les necessitats dels alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu.
6. Els serveis d’orientació educativa han d’establir les condicions d’accessibilitat i recursos de suport que afavoreixin l’accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials i adaptar els instruments i, si escau, els temps i suports que assegurin una correcta avaluació d’aquests alumnes. Per facilitar l’accessibilitat al currículum, s’han d’establir els procediments oportuns quan sigui necessari fer adaptacions significatives dels elements del currículum, a fi d’atendre els alumnes amb necessitats educatives especials que les necessitin. Aquestes adaptacions s’han de fer cercant el màxim desenvolupament possible de les competències. L’avaluació contínua i la promoció han de prendre com a referent els elements fixats en aquestes adaptacions.
Sense perjudici de la permanència durant un curs més en l’etapa, prevista en l’article 20.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, l’escolarització d’aquests alumnes en l’etapa d’educació primària en centres ordinaris pot prolongar-se un any més, sempre que això afavoreixi la seva integració socioeducativa.
7. Els serveis d’orientació educativa han de vetllar perquè els centres adoptin mesures d’actuació per als alumnes amb altes capacitats intel·lectuals, identificats com a tals segons el procediment i en els termes que determini l’Administració educativa, que els permetin desenvolupar al màxim les seves capacitats, com ara adaptacions d’ampliació o enriquiment curricular i flexibilitzacions del període d’escolarització.
Les adaptacions d’ampliació o enriquiment curricular poden incloure tant la impartició de continguts i l’adquisició de competències propis de cursos superiors com l’ampliació de continguts i competències del curs corrent.
Les flexibilitzacions del període d’escolarització poden comportar anticipar un curs la incorporació a l’etapa o reduir-ne la durada, quan es prevegi que aquesta mesura és la més adequada per al desenvolupament del seu equilibri personal i la seva socialització. El conseller d’Educació, Cultura i Universitats, mitjançant una ordre, ha de dictar la normativa que reguli aquestes flexibilitzacions.
8. L’escolarització dels alumnes que s’incorporen de manera tardana al sistema educatiu a què es refereix l’article 78 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, s’ha de fer atenent a les seves circumstàncies, coneixements, edat i historial acadèmic.
Els que presentin un desfasament en el nivell de competència curricular de més de dos anys poden ser escolaritzats en el curs inferior al que els correspondria per edat. Per a aquests alumnes s’han d’adoptar les mesures de reforç necessàries que facilitin la integració escolar i la recuperació del desfasament i els permetin continuar amb aprofitament els estudis. En el cas de superar aquest desfasament, s’han d’incorporar al curs corresponent a la seva edat.
 A continuació seguim amb les instruccions de la Conselleria que defineix l’atenció a la diversitat:

INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS DE SEGON CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL I EDUCACIÓ PRIMÀRIA PER AL CURS 2015-2016

3 ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

3.1 L’atenció a la diversitat als centres educatius
L‟atenció a la diversitat a les aules fa referència a la utilització de metodologies didàctiques, estratègies organitzatives i materials curriculars diversificats que permeten progressar acadèmicament a tots l‟alumnat i prevenir l‟aparició o agreujament de dificultats d‟aprenentatge o adaptació.
Les mesures ordinàries i específiques d‟atenció a la diversitat així com les adaptacions curriculars significatives, les quals suposen la modificació dels elements prescriptius del currículum, són regulades pel Decret 39/2011, de 29 d‟abril, pel qual es regula l‟atenció a la diversitat i l‟orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 67, de 5 de maig).
Les mesures d‟atenció a la diversitat s‟adrecen a tot l‟alumnat i, molt especialment, a l‟alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) per tal de garantir el seu accés, permanència i progrés dins el sistema educatiu.
L‟article 71.2 de la Llei 8/2013, per a la millora de qualitat educativa defineix
l‟alumnat NESE com aquell que requereix una atenció educativa diferent a l‟ordinària per presentar necessitats educatives especials, per dificultats específiques d‟aprenentatge, TDAH, per les seves altes capacitats intel·lectuals, per haver-se incorporat tard al sistema educatiu, o per condicions personals o d‟història escolar. L‟alumnat amb NESE ha de ser atès amb caràcter general, al seu grup de referència. Per tal de garantir la coherència de les intervencions adreçades a atendre la diversitat, els equips directius han de contemplar a l‟horari del professorat espais per a la coordinació (equips docents, professorat d‟àrea, membres del departament d‟orientació, entre d‟altres) i han de vetllar perquè es duguin a terme les mesures de suport adequades per atendre l‟alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, per part de tot l‟equip docent del centre educatiu.
Els centres educatius han de promoure l‟accessibilitat universal per tal que s‟asseguri l‟accés de tot l‟alumnat, i molt especialment, de l‟alumnat amb discapacitat.
D‟altra banda, els centres educatius han de promoure la permanència de l‟alumnat dins el sistema educatiu, mitjançant l‟adopció de mesures que garanteixen l‟assistència al centre i que promoguin la convivència social.
El Pla d‟atenció a la diversitat ha de constituir el marc on es recullen les actuacions que el centre educatiu contempla per tal d‟ajustar l‟atenció educativa a les característiques i necessitats de tots el seus alumnes/seves alumnes.

3.2 Equip de suport

Un dels principals objectius del nostre sistema educatiu és oferir la possibilitat d'exercir el dret a l'educació en les millors condicions al conjunt de la població, especialment a l‟alumnat que ho requereixi per les seves característiques particulars.
La "inclusió" abasta el context global de l'escola i implica la modificació de tots aquells elements que siguin necessaris per poder educar al conjunt de la població independentment de les seves característiques personals. L'èmfasi es trasllada de l'estudiant a la institució, als factors d'ensenyament i aprenentatge, a les estratègies metodològiques, al context de l'aula, etc.
L'equip de suport és l'instrument humà i professional que ha d'ajudar els tutors  o les tutores a dur a terme la seva tasca en aquest àmbit.
L‟equip de suport dels centres educatius està format per: l‟orientador o l‟orientadora, el PTSC de l‟ equip corresponent, el mestre o la mestra especialista en pedagogia terapèutica, el mestre o la mestra especialista en audició i llenguatge, el mestre o la mestra d‟atenció a la diversitat, l‟auxiliar tècnic educatiu, el fisioterapeuta o la fisioterapeuta, i tot el professorat que dediqui una part important del temps lectiu a tasques de suport.
Funcions dels membres de l‟equip de suport:
1r. En relació al professorat:
- Col·laborar amb el professorat en la prevenció de dificultats d‟aprenentatge i orientació al professorat sobre el tractament d‟aquestes.
- Orientar i assessorar en l‟elaboració de les adaptacions curriculars.
- Col·laborar en la planificació i desenvolupament dels processos d‟ensenyament i d‟aprenentatge dins l‟aula.
- Participar en les mesures de flexibilització, organització, metodologia, criteris d‟avaluació i promoció.
- Participar en les reunions de coordinació per cicles, amb els tutors o les tutores i altres professionals que atenen l‟alumnat NESE per unificar criteris d‟intervenció i establir una línia d'actuació consensuada en les diferents matèries que són objecte de reforç educatiu.
- Col·laborar en l‟adaptació i elaboració de material per a aquest alumnat
- Orientar el professorat sobre l‟avaluació i promoció de l‟alumnat NESE.
- La coordinació entre els diferents membres de l‟equip de suport i els diferents membres de l‟equip docent es durà a terme de manera fluïda i continuada al llarg de tot els curs escolar amb l‟objectiu de donar la resposta educativa més adequada a les necessitats educatives de cada alumne o alumna.
2n. En relació a l‟alumnat:
- Dins el marc de l‟adaptació curricular individual, l‟equip de suport intervindrà amb l‟alumnat amb necessitats educatives especials.
- Col·laborar amb el tutor o la tutora i l‟equip docent per establir el nivell de competència curricular a fi d‟ajustar el currículum a les necessitats de l‟alumnat.
- L‟equip de suport haurà de realitzar l‟atenció a l‟alumnat NESE dins l‟ambient més normalitzat possible.
- El tipus d‟atenció podrà ser directa o indirecta segons les necessitats avaluades.
3r. En relació al centre:
- Elaborar un pla anual amb la proposta d‟actuacions.
- Coordinar-se amb l‟equip directiu per planificar, seguir i avaluar la tasca desenvolupada per l‟equip de suport, com també coordinar-hi les actuacions del professorat que treballa amb l‟alumnat amb necessitats educatives especials.
- Participar amb l‟equip de cicle en l‟organització i el desenvolupament d‟activitats que facilitin l‟adequació de l‟oferta educativa a la diversitat de l‟alumnat.
- Coordinar la intervenció dels serveis externs en el centre educatiu.
- Informar i orientar juntament amb el tutor o la tutora i/o equip docent, els
pares, mares o tutors o tutores legals de l‟alumnat amb què intervé a fi d'aconseguir una major col·laboració i implicació en els processos d'ensenyament-aprenentatge.
- Si es considera adient, es faran reunions conjuntes amb els tutors o les tutores i amb les famílies de l‟alumnat que necessita suport, per donar-los informació en relació a les intervencions que es realitzen amb els seus fills o les seves filles.
- Prevenció i abordatge de les situacions de risc socials.
- Facilitar la consecució del protocol d‟absentisme.
- Donar a conèixer a les famílies els diferents recursos socials, educatius i de temps lliure de la zona.
3.3 Coordinador o coordinadora de l’equip de suport
El coordinador o la coordinadora de l‟equip de suport assumirà les funcions següents: Participar, com a responsable de l‟equip, en l‟elaboració i l‟actualització del currículum de l‟etapa, i en la formulació de propostes a l‟equip directiu i al claustre per a l‟elaboració del projecte educatiu i de la programació general anual. Dirigir i coordinar les tasques que realitzi l‟equip de suport per confeccionar les propostes que, elevades a la comissió de coordinació pedagògica, tenguin com a finalitat l‟elaboració o l‟actualització per part d‟aquesta del currículum del centre. Convocar i presidir les reunions de l‟equip de suport. Responsabilitzar-se que s‟estengui acta de les reunions i que s‟elabori la memòria de final de curs.

3.4 Membres de l’equip de suport
Orientador o orientadora/ PTSC
Els serveis d‟orientació educativa (OE) als centres de segon cicle d‟educació infantil i primària estan formats pels EOEP i els orientadors destinats a centres. El personal d‟Orientació educativa i el professorat tècnic de serveis a la comunitat (PTSC) formen part de l‟equip de suport dels centres educatius en què duen a terme la seva intervenció.
Les funcions dels serveis d‟orientació als CEIP es recullen a les Instruccions de la directora general d‟Ordenació, Innovació i Formació Professional per als serveis d‟orientació educativa de 2n cicle d‟educació infantil i primària, que trobareu a la pàgina web del servei de suport educatiu
Mestre especialista d’audició i llenguatge (AL)
El mestre o la mestra especialista en audició i llenguatge és el professional o la professional que dóna resposta a l‟alumnat amb NESE que presenta dificultats de comunicació (oral i/o escrita) i de llenguatge. Les seves funcions són:
a) Realitzar activitats educatives de suport a l‟alumnat amb necessitats educatives i dur a terme intervencions directes o indirectes ( pautes i assessorament a l‟equip docent i/o famílies) amb l‟alumnat que presenta dificultats de llenguatge. Es prioritzarà l‟atenció a:
- Alumnat amb NEE associades a discapacitat sensorial auditiva.
- Alumnat amb NEE associades a trastorn de l‟espectre autista.
- Alumnat amb NEE associades a discapacitat intel·lectual.
- Alumnat amb NEE associades a paràlisi cerebral.
- Alumnat amb NEE associades a retard maduratiu.
- Alumnat amb NEE associades a trastorns específics de llenguatge.
-Alumnat amb NEE associades a dificultats de lectura i/o escriptura (en coordinació amb el mestre o la mestra de suport i la resta d‟equip docent).
- Altre alumnat que es consideri adient que rebi un suport més específic.
b) Col·laborar amb el professorat en la prevenció, detecció i valoració de dificultats de llenguatge i comunicació, especialment a les primeres etapes escolars.
c) Assessorar sobre mesures organitzatives inclusives, així com participar en la planificació i el desenvolupament de les mesures educatives dirigides a l‟alumnat amb necessitats educatives especials o amb dificultats d‟aprenentatge de comunicació i llenguatge.
d) Col·laborar en l‟elaboració d‟adaptacions curriculars i informes NESE en l‟àmbit de la seva competència.
e) Participar en l‟avaluació psicopedagògica quan sigui necessari.
f) Participar en el seguiment i avaluació de l‟alumnat atès.
g) Assessorar, participar i col·laborar en els diferents programes que el centre desenvolupi per a la millora de la comunicació i llenguatge tant oral com escrit, incentivant, juntament amb l‟equip docent, metodologies interactives per al desenvolupament i l‟adquisició de la lectura i escriptura.
h) Assessorar en relació a aspectes lingüístics i de cohesió social. Ajudar l‟alumnat a usar el llenguatge amb una finalitat comunicativa i com a instrument d‟integració social.
i) Informar i orientar les famílies o tutors i tutores legals de l‟alumnat atès a fi d‟aconseguir una major col·laboració i implicació en els processos d‟ensenyament-aprenentatge.
j) Coordinar-se amb els professionals i serveis externs que intervenen en l‟educació de l‟alumnat atès.
Les decisions respecte a l‟atenció prioritària del seu alumnat, a l‟horari, a la forma d‟intervenció, entre d‟altres, serà una decisió consensuada a les reunions de l‟equip de suport.
La intervenció educativa es durà a terme a l‟aula ordinària i/o a l‟aula de suport, enfunció de les necessitats de l‟alumnat.

Mestre especialista en pedagogia terapèutica (PT)
El mestre o la mestra de pedagogia terapèutica (PT) és el professional o la professional dedicat a promoure la prevenció, atenció i desenvolupar la intervenció en les necessitats específiques de suport educatiu que presenta l‟alumnat. Les seves funcions són:
a) Realitzar activitats educatives de suport a l‟alumnat amb necessitats educatives prioritzant l‟alumnat amb NEE. Es prioritzarà l‟atenció a:
- Alumnat amb NEE associades a discapacitats.
- Alumnat amb NEE associades a trastorn greu de conducta o emocional.
- Alumnat amb NEE associades a trastorn de l‟espectre autista.
- Alumnat amb NEE associades a retard maduratiu.
- Alumnat amb NESE associades a dificultats d‟aprenentatge.
- Alumnat amb NESE per altres capacitats.
- Altre alumnat que es consideri adient que rebi un suport més específic.
b) Col·laborar amb el professorat en la prevenció, detecció i anàlisi de les necessitats educatives de l‟alumnat, i el posterior pla d‟intervenció.
c) Assessorar i participar en mesures organitzatives inclusives, així com participar en la planificació i el desenvolupament de les mesures educatives dirigides a l‟alumnat amb necessitats educatives.
d) Col·laborar amb els tutors o les tutores en l‟elaboració d‟adaptacions curriculars i informes NESE, així como en la preparació i adaptació d‟activitats i materials didàctics que facilitin l‟aprenentatge d‟aquest alumnat i la seva participació en les activitats del grup-classe.
e) Participar en el seguiment i avaluació de l‟alumnat atès.
f) Assessorar, participar i col·laborar en els diferents programes que el centre desenvolupi per a l‟atenció de l‟alumnat amb necessitats educatives, incentivant, juntament amb l‟equip docent, metodologies inclusives i gestió de recursos de suport que permetin la millora dels processos d‟ensenyament-aprenentatge.
g) Informar i orientar les famílies o tutors i tutores legals de l‟alumnat atès a fi d‟aconseguir una major col·laboració i implicació en els processos d‟ensenyament-aprenentatge, en col·laboració amb el tutor o la tutora de l‟alumne o l‟alumna.
h) Coordinar-se amb els professionals i serveis externs que intervenen en l‟educació de l‟alumnat atès.
Les decisions respecte a l‟atenció prioritària del seu alumnat, a l‟horari, a la forma d‟intervenció, entre d‟altres, serà una decisió consensuada a les reunions de l‟equip de suport.
La intervenció educativa es durà a terme preferentment a l‟aula ordinària; quan les necessitats ho requereixen en petit grup, i a casos molt excepcionals, individualment.
Mestres d’atenció a la diversitat (AD)
El mestre o la mestra d‟atenció a la diversitat (AD) és el professional o la professional que atén l‟alumnat amb NESE que presenta un desfasament escolar significatiu, derivat de la seva incorporació tardana al sistema educatiu espanyol. D‟una escolarització irregular, del desconeixement de les llengües oficials, entre altres condicions personal o d‟història escolar. Les seves funcions són:
a) Garantir l‟accés, la permanència i la promoció en el sistema educatiu de l‟alumnat en situació de desavantatge social, procedent de minories ètniques, de col·lectius d‟immigrants, així como de famílies amb greus dificultats socioeconòmiques.
b) Atendre a l‟alumnat que presenten un desfasament curricular significatiu i/o dificultats d‟inserció educativa derivades de la serva incorporació tardana a l‟escola, d‟una escolarització irregular o d‟un desconeixement de les llegües oficials per provenir d‟altres països.
c) Facilitar la incorporació i integració social i educativa de tot l‟alumnat, contrarestant els processos d‟exclusió social i cultural, desenvolupant actituds de comunicació i de respecte mutu entre tot l‟alumnat independentment del seu origen cultural, lingüístic i ètnic.
d) Potenciar els aspectes d‟enriquiment que aporten les diferents cultures, desenvolupant aquells relacionats amb el manteniment de la cultura pròpia dels grups minoritaris.
e) Col·laborar amb els equips educatius en la concreció dels plans individuals i/o adaptacions del currículum així com en la preparació i adaptació d‟activitats i materials didàctics que facilitin l‟aprenentatge d‟aquest alumnat i la seva participació en les activitats del grup classe ordinari.
f) Contribuir a la identificació de les necessitats educatives de l‟alumnat i col·laborar en l‟elaboració de l‟informe NESE o adaptacions curriculars, en el cas de l‟alumnatatès.
h) Participar en el seguiment i avaluació de l‟alumnat atès.
i) Participar en l‟orientació de les famílies de l‟alumnat atès, en col·laboració amb el tutor o la tutora.
Fisioterapeuta als centres escolars
És el professional o la professional que dóna resposta a les necessitats educatives especials (NEE) que planteja l‟alumnat amb discapacitat motòrica. Les instruccions i els documents de demanda es troben a la web del Servei de suport educatiu, dins l‟apartat de servei fisioteràpia.
Auxiliar tècnic educatiu (ATE)
L‟auxiliar tècnic educatiu és el professional o la professional que dóna suport i col·labora amb l‟equip educatiu en general i amb el tutor en particular, en l‟atenció a l‟alumnat amb necessitats educatives especials (NEE). La seva activitat està especialment relacionada amb l‟assistència i formació de l‟alumnat amb NEE, pel que fa a la consecució d‟autonomia personal i social. Les instruccions i els documents de demanda es troben a la web del Servei de suport educatiu, dins l‟apartat de servei fisioteràpia.
Funcions de l‟ATE, recollides a la Resolució del director general de Treball mitjançant la qual es disposa el registre i la publicació oficial de l‟Acord de la Comissió Negociadora del Conveni Col·lectiu del personal laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, relatiu a les funcions de les categories professionals. (BOIB núm. 70, de 14 de maig de 2009):
En relació amb l‟alumnat de NEE, presten assistència i formació en les activitats de la vida diària que no pugui fer per ell mateix (higiene personal, vestir-se, menjar, desplaçar-se i d‟altres necessitats assistencials), i col·laboren en l‟atenció i cura de l‟alumnat dins l‟aula, en els canvis d‟aules o serveis i en la vigilància en els esbarjos i sortides, sempre sota la responsabilitat del personal docent. Així mateix, i sempre en absència d‟alumnat amb NEE, desenvolupen la tasca amb la resta de l‟alumnat.
En relació amb el personal docent, faciliten informació rellevant al tutor o a la tutora relacionada amb els aspectes que treballen, col·laboren en la relació amb les famílies i participen en el desenvolupament de l‟adaptació curricular individualitzada.
En relació amb el centre educatiu, participen en l‟elaboració del pla d‟actuació anual de l‟equip de suport i mantenen una coordinació estable amb aquest equip i amb el personal docent implicat en cada cas.

3.5 Protocol a seguir quan es detecten casos d’absentisme
L‟obligatorietat de l‟ensenyament és un dels pilars bàsics de qualsevol sistema educatiu que vulgui assegurar el principi d‟igualtat d‟oportunitats. La Constitució espanyola de 1978, en el seu article 27.4, indica que l‟ensenyament bàsic és obligatori i gratuït. Podeu consultar les Instruccions d‟absentisme a l‟enllaç següent: absentisme.

3.6 Registre Unificat de Maltractament Infantil a les Illes Balears (RUMI)
El RUMI és un qüestionari per a la notificació de casos de maltractament infantil i d‟abandonament evident o sospita de maltractament de l‟alumnat. Per accedir a aquest registre us podeu adreçar a l‟enllaç: RUMI

3.7 Programa d’intervenció socioeducativa per a l’alumnat atès una unitat docent adscrita a centres de protecció
La Conselleria d‟Educació i Universitat compta, amb el Centre de Protecció de Primera Acollida Temporal (CAT), amb un equip docent, adscrit a un centre d‟educació primària, per a l‟alumnat que temporalment en sigui usuari. El professional o la professional responsable de la unitat docent ha de vetllar perquè l‟alumnat que resideixi temporalment al centre de primera acollida es matriculi al centre d‟educació primària on està adscrita la unitat docent, sempre que hi hagi vacants al nivell que li correspongui.
Els equips educatius del centre de primària on està matriculat l‟alumnat del CAT, coordinats pel respectiu tutor o tutora, juntament amb els professionals o les professionals de les unitats docents adscrites al CAT, han d‟elaborar les adaptacions curriculars individuals pertinents per atendre a les necessitats d‟aquest alumnat.
Les reunions periòdiques de coordinació i seguiment del procés d‟aprenentatge de l‟alumnat, on han de participar el professional o la professional del CAT i el tutor o la tutora del centre de primària on estan adscrits, ajudaran a valorar els resultats obtinguts i a la posterior avaluació del procés d‟aprenentatge en el CAT.
Quan un alumne o una alumna deixa un centre de primera acollida, s‟ha de fer un trasllat de matrícula al centre que li correspongui.

3.8 Recursos i serveis específics per a l’atenció a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu
La Conselleria d‟Educació i Universitat posa a disposició dels centres educatius recursos personals i materials per millorar l‟atenció a la diversitat de l‟alumnat. Es poden sol·licitar al Servei de Suport Educatiu, seguint el procediment establert a la seva pàgina web, els següents recursos i serveis:
- Unitats volants d‟atenció a la integració de l‟alumnat amb discapacitat sensorial visual (DSV), discapacitat sensorial auditiva (DSA), trastorn de l‟espectre autista (TEA) i síndrome de Down.
- Aula hospitalària adreçada a alumnat hospitalitzat i Servei d‟Atenció domiciliària per a l‟alumnat convalescent en domicili. (SAED)
- Servei d‟Ajuts Tècnics (SAT)
- Equip d‟Avaluació de les Dificultats de Socialització i de Comunicació (EADISOC)
- Equip d‟Alteracions del Comportament (EAC)
- Transport Adaptat per a l‟alumnat amb discapacitat motriu.
- Fisioteràpia educativa per a l‟alumnat amb discapacitat motriu.
- Material específic que garanteixi l‟accessibilitat de l‟alumnat amb NEE.
- Programa Hispano-Marroquí d‟Ensenyament de la Llengua Àrab i Cultura Marroquina (PLACM)

- Servei d‟interlocució per a l‟alumnat nouvingut.

No hay comentarios:

Publicar un comentario