domingo, 8 de mayo de 2016

QUÈ ENTENEM PER EDUCACIÓ INCLUSIVA?

Per treballar el concepte d'educació inclusiva, vàrem analitzar els següents articles:

Ainscow, M. (2004). El desarrollo de sistemas educativos inclusivos:¿ Cuáles son las palancas de cambioJournal of Educational Change5(4), 1-20. Recuperat de el 3 de març del 2016:
https://www.researchgate.net/profile/Mel_Ainscow/publication/228634802_El_Desarrollo_de_Sistemas_Educativos_Inclusivos_cules_son_las_palancas_de_cambio/links/0046351e750805295f000000.pdf

Echeita Sarrionandía, G., & Ainscow, M. (2011). La educación inclusiva como derecho: marco de referencia y pautas de acción para el desarrollo de una revolución pendienteTejuelo. Recuperat de el 3 de març del 2016:
https://repositorio.uam.es/xmlui/handle/10486/661330

Marchesi, A. (1999). Del lenguaje de la deficiencia a las escuelas inclusivas.Desarrollo psicológico y educación, 3, 21-44. Recuperat de el 3 de març del 2016:
http://beceneslp.edu.mx/PLANES2012/5o%20Sem/02%20Atenci%F3n%20a%20la%20diversidad/Materiales/Unidad%20II/del_len_defi_escu_inclu.pdf

Després cada grup havia d'elaborar un mapa conceptual per definir l'educació inclusiva.
Aquest és el mapa conceptual que va realitzar el nostre grup:



Com a conclusions generals vàrem definir l'educació inclusiva com una educació per a tots. Això implica canviar la perspectiva tradicionalista on l'educació inclusiva consistia a resoldre les dificultats o discapacitats presents en un alumne/a, per una perspectiva més inclusiva on tots els alumnes són capaços i hem de dissenyar activitats obertes on puguin desenvolupar les seves potencialitats. D'aquesta manera, programem per tots i totes, per tal de garantir els 3 pilars de la inclusió:

Presencia: eliminar les barreres d'accés tant siguin en l'àmbit físic com curricular.

Participació: Hem d'elaborar activitats obertes on tots puguin participar i desenvolupar les seves potencialitats.

Progrés: Hem de dur a terme una avaluació coherent, adequada, contextualitzada i de tot el procés educatiu d'acord amb l'article que vàrem analitzar de Neus Santmarti.



No hay comentarios:

Publicar un comentario