Per treballar el concepte d'educació inclusiva, vàrem analitzar els següents articles:
Ainscow, M. (2004). El desarrollo de sistemas educativos inclusivos:¿ Cuáles son las palancas de cambio. Journal of Educational Change, 5(4), 1-20. Recuperat de el 3 de març del 2016:
https://www.researchgate.net/profile/Mel_Ainscow/publication/228634802_El_Desarrollo_de_Sistemas_Educativos_Inclusivos_cules_son_las_palancas_de_cambio/links/0046351e750805295f000000.pdf
Echeita Sarrionandía, G., & Ainscow, M. (2011). La educación inclusiva como derecho: marco de referencia y pautas de acción para el desarrollo de una revolución pendiente. Tejuelo. Recuperat de el 3 de març del 2016:
https://repositorio.uam.es/xmlui/handle/10486/661330
Marchesi, A. (1999). Del lenguaje de la deficiencia a las escuelas inclusivas.Desarrollo psicológico y educación, 3, 21-44. Recuperat de el 3 de març del 2016:
http://beceneslp.edu.mx/PLANES2012/5o%20Sem/02%20Atenci%F3n%20a%20la%20diversidad/Materiales/Unidad%20II/del_len_defi_escu_inclu.pdf
Després cada grup havia d'elaborar un mapa conceptual per definir l'educació inclusiva.
Aquest és el mapa conceptual que va realitzar el nostre grup:
Com a conclusions generals vàrem definir l'educació inclusiva com una educació per a tots. Això implica canviar la perspectiva tradicionalista on l'educació inclusiva consistia a resoldre les dificultats o discapacitats presents en un alumne/a, per una perspectiva més inclusiva on tots els alumnes són capaços i hem de dissenyar activitats obertes on puguin desenvolupar les seves potencialitats. D'aquesta manera, programem per tots i totes, per tal de garantir els 3 pilars de la inclusió:
Presencia: eliminar les barreres d'accés tant siguin en l'àmbit físic com curricular.
Participació: Hem d'elaborar activitats obertes on tots puguin participar i desenvolupar les seves potencialitats.
Progrés: Hem de dur a terme una avaluació coherent, adequada, contextualitzada i de tot el procés educatiu d'acord amb l'article que vàrem analitzar de Neus Santmarti.
Etiquetas
- AULA UEECO
- AVALUACIÓ
- CLASSIFICACIÓ DELS ALUMNES AMB NECESSITATS EDUCATIVES.
- COM ÉS L'ORGANITZACIÓ D'UN MESTRE DE SUPORT?
- CONCEPTE INFANT
- DETECCIÓ DE DIFICULTATS D'APRENENTATGE
- DINÀMIQUES DE COHESIÓ
- EDUCACIÓ INCLUSIVA
- ESTRATÈGIA METODOLÒGICA - TEA
- ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ
- EXEMPLE ACTIVITAT I AVALUACIÓ
- EXPERIÈNCIES PERSONALS COM A MESTRE DE SUPORT
- FAMÍLIA
- KAHOOT
- LLEI I NORMATIVA
- LOMCE=INCLUSIÓ?
- METODOLOGIES INCLUSIVES I
- METODOLOGIES INCLUSIVES II
- METODOLOGIES INCLUSIVES III
- MODELS DE SUPORT
- PLANS D'ACTUACIÓ - AC NO SIGNIFICATIVES
- QUI SOC?
- RECURSOS TICS PEL FUTUR
- REFORÇ POSITIU
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario