miércoles, 25 de mayo de 2016

ESTRATÈGIA D'INTERVENCIÓ PER TREBALLAR LES HABILITATS SOCIALS AMB ALUMNES AMB TEA

Durant el darrer període de pràctiques, on estava cursant les pràctiques de menció, em va cridar molt el cas d'un alumne amb TEA. La meva tutora del centre em va explicar, la intervenció que varen fer i l'evolució d'aquest alumne. Quan va començar a 3 anys no es comunicava amb ningú ni establia cap vincle visual ni emocional amb ningú. A les hores varen dur a terme una metodologia que em va cridar molt l'atenció i que va donar uns resultats espectaculars, ja que avui dia l'alumne sí que estableix vincles afectius i es pot relacionar amb els altres. Per aquest motiu vull compartir aquesta metodologia per tenir un recurs pel dia de demà.

Aquesta metodologia es basa en la imitació. Aquí trobem la bibliografia d'on es va extreure:
Laura Grofer KlingerGeraldine Dawson (2007)."Facilitating Early Social And Communicative Development in Children with Autism".23/09/2008,de Facultad de Formación de Profesorado y EducaciónDptoPsicología Evolutiva y de la EducaciónUniversidad Autónoma de Madrid Sitio web:https://www.uam.es/personal_pdi/psicologia/agonzale/2007/TRD/Artic/GroffEstratInteSocial.htm

La intervenció es fa a dos nivells:

Nivell 1: Facilitar l'atenció a les persones, la contingència social i la toma de torns. En aquest primer nivell es vol aconseguir sobretot contacte visual.

Nivell 2: Imitació i habilitats d'atenció conjunta. En aquest nivell ja es basa en la imitació i la iniciació del nen al joc.

Aquí deix l'enllaç del pdf on podem trobar tota la informació:

https://www.uam.es/personal_pdi/psicologia/agonzale/2007/TRD/Artic/GroffEstratInteSocial.htm



No hay comentarios:

Publicar un comentario